Wednesday, October 14, 2009

UMNO DAN PAS

BERSATULAH BANGSAKU

Puterapg : Cerita tentang islam semua bagi PAS. Cerita tentang Politik bagi UMNO. Begitulah cerita dimalaysia. kadang-kala kita terlepas pandang dengan bangsa lain selain ISLAM. Apakata kita bersatu untuk Agama ISLAM... Bayangkan jika kita bersatu dengan parti yang kononnya beria berkata " Hah...mu dok masok UMNO mu masuk NERAKA, meh dok PAS mu masuk SYURGA.

Puteragp : Kata-kata itu depa guna slot Al-Quran mana ?

Puterapg : mana ada dalam slot-slot itu. diaorang suka-suka sebut main hembus jek.

Berbalik cerita kita pasal gabungan. UMNO bukan tidak pernah bergabung dengan PAS, sejarah dah terbukti PAS tidak mahu bergabung dengan UMNO. Munkin diaorang angap orang UMNO ni bukan Orang ISLAM atau sebaliknya.

Pening juga mahu meleraikan isu-isu ini. Inilah dinamakan POLITIK MALAYSIA. Kadang kala terfikir juga banyak juga perkembangan PartiPAS ini, Pok Nik tu pandai juga. Jangan Main-main Dengan Dia, Idea dan pemikiran dia lebih bijak dari siswazah Universiti. Ramai juga orang PAS yang tidak suka dengan dia, tapi bebekalkan ilmu di dada itu dia gunakan dengan sebijak-bijaknya.

Baru-baru ini, ada pergi ke negeri Pok Nik ( Nik Aziz La). Maju juga negeri dia tu, walaupun orang kata kelantan tidak ada pembangunan. Cubalah semua orang pergi ke kelantan, memang tidak disangka-sangka negeri ini penuh dengan khalima Al-Quran. Cuba tengok Signboard / Papan Panda dan lain-lain, Semua ada tulisan Jawi. Baru-baru ini Ada TESCO di kelantan. Tulisan TESCO pun tulisan Jawi. Kalau di bandingkan dengan JB cuma diamalkan oleh Syarikat kereta MUTIARA MOTOR SDN. BHD. jika tidak percaya , pergila di Jalan Setanggi disebelah Petrol Station SHELL dan wisma baru di hadapan MPTI di larkin, JB.

Setiap orang di dunia ini mesti ada kekurangan, Semua ini ada tercatat dalam Al-Quran. Begitulah ceritanya. Ada lagi , Adakah Anda Tahu Tentang POLITIK? Mungkin ada yang sudah lama tentang itu ini. Tetapi jika anda tidak tahu tentang POLITIK, Cuba-cubalah buka buku balik. APA ITU POLITIK.

Corak corek dari Puterapg...bersambung page:1

No comments: